CATHRI

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重要無形文化財の久留米絣を取り入れたブランド<CATHRI(カスリ)>は、エイジレスで普遍的なリラクシングウエアを日本から世界に発信します。様々な手法で表現されたアートのような絣を、どこにもカテゴライズされないデザインに落とし込み、唯一無二のデザインに昇華します。

CATHRI incorporates the Japanese technique of Kurume Kasuri, an important cultural property that becomes a timeless, ageless, and universal loungewear from Japan. Kasuri is an original artistic expression and unique design method, unseen anywhere else in the world.

私が久留米絣と出合ったのは2018年。
一目惚れでした。
この素晴らしい重要無形文化財を
日本のみならず、
世界中の人々に知ってもらいたい。
その思いを形にしたのがCATHRIです。
久留米絣と現代のファッションという
異なるベクトルがひとつになることで、
新たなるベクトルが生まれます。
目指すのは、
10代の女の子から90代のおばあちゃんまで、
どんな人でも似合う服。
昔の着物がそうであったように。
ディレクター佐藤幸子

When I first discovered Kurume Kasuri in 2018, it was 'love at first sight'. It inspired me to share with people all over the world, not only Japan, this wonderfully important piece of culture called Kasuri.This concept became CATHRI, combining Kurume Kasuri and modern fashion together, a new direction is born. Our vision is for these clothes to be worn by anyone aged 10 to 90 years old, same as the Japanese Kimono in the past.- Sachiko Sato, Director