ABOUT
重要無形文化財の久留米絣を取り入れたブランド〈CATHRI(カスリ)〉。日本から発信されるエイジレスで普遍的なリラクシングウェアです。様々な手法で表現された絣をどこにもカテゴライズされない唯一無二のデザインによって表現します。
CATHRI incorporates the Japanese technique of Kurume Kasuri, a national important intangible cultural property.A timeless and universal loungewear from Japan.CATHRI explores beautiful techniques of Kasuri through its unique designs, unseen anywhere else in the world.
私が久留米絣と出合ったのは2018年。
一目惚れでした。
この素晴らしい重要無形文化財を
日本のみならず、
世界中の人々に知ってもらいたい。
その思いを形にしたのがCATHRIです。久留米絣と現代のファッションという
異なるベクトルがひとつになることで、
新たなるベクトルが生まれます。
目指すのは、
10代の女の子から90代のおばあちゃんまで、
どんな人でも似合う服。
昔の着物がそうであったように。ディレクター佐藤幸子
When I first discovered Kurume Kasuri in 2018, it was 'love at first sight'. It inspired me to share with people all over the world, not only Japan, this wonderfully important piece of culture called Kasuri.This concept became CATHRI, combining Kurume Kasuri and modern fashion together, a new direction is born. Our vision is for these clothes to be worn by anyone aged 10 to 90 years old, same as the Japanese Kimono in the past.- Sachiko Sato, Director